Vaccinerad!

Så där ja! Tredje Twinrix-sprutan är nu tagen och jag har ett fullgott skydd i minst 20 år, hurra! Inga mer (sådana) sprutor på ett bra tag med andra ord.
Jag tog även en spruta mot TBE, "fästingvaccin" med ett annat ord. Den kändes knappt! Det kan bero på att det var hälften så mycket i den som i den andra. Allt detta kostade mig nästan en fjärdedel av mitt csn, resten går till hyra och försäkringar (självklart lyckades både person-, hem- och bilförsäkringen komma nu). Tur att man har lite sparpengar att utnyttja denna månaden...
Nu ska jag hugga tag i lagboken igen och plugga flitigt så jag kan ägna sommaren åt jobb, sol, bad och vanliga böcker och inte åt omtentaplugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0