Sooool!

Vet ni vad? Vet ni vad jag hörde i morse? Fågelkvitter!

Idag skiner solen med sin fulla styrka och jag har hört fågelkvitter. Nu jäklar kommer våren! Fick just reda på att vår föreläsare är sjuk idag så vi är dessutom lediga! Förlåt, schemafria. Jag tycker han valde helt rätt dag att gå och bli sjuk på! Promenad någon? Hmm eller vänta, ska ju plugga... Jag kan mentalt gå på en promenad istället.

Igår var det AMÅR10 här i skolan. Det är en arbetsmarknadsdag som anordnas en gång om året och det var fullt av utställande företag. Jag fick några bra kontakter och några visitkort så nu ska här jagas sommarjobb! Dessvärre vart jag sjukt besviken på den representant från IKEA som jag pratade med. Han verkade mer intresserad av att ragga upp en medhjälpare från skolan (ung, snygg student) än att prata om IKEA för han vart lite störd när jag kom och ville prata om IKEA när han stod och hängde med den andra och snackade strunt. När jag frågade lite om jobb för en marknadsförare på IKEA så var det enda han kom fram till IKEA katalogen. Komigen! Till och med jag vet att det finns fler möjligheter än så! Dåligt påläst! Hoppas det var sista gången han stod och representerade dem.

Förövrigt så undrar jag varför de ska ha studenter med i sina montrar de kunde ju inte heller svara på några frågor, deras enda uppgift verkade vara att dela ut lappar.

Den här veckan har jag två födelsedagsbarn att gratulera! I måndags klev min morbror in i 50 årsgänget och i onsdags fyllde min älskling 21 år! HURRA HURRA HURRA till Peter och HURRA HURRA till Jonathan (eftersom jag har fått lära mig att man faktiskt bara hurrar två gånger i Skåne). Det finns även fler i min yttre bekantskapskrets som fyllt år. En gammal kompis som nu hoppat av MFP har fyllt år i veckan: i tisdags fyllde Maja 22 år samma dag som (Skåne-)Ellis fyllde 19 år. Sen har ett gäng från jobbet firat sina födelsedagar varav en fyllde 30 år! Hurra till dem också!

Min vecka har varit ganska lugn, det har börjat hända lite saker med VUGI och det är ju alltid kul. Av veckans tre föreläsningar har två varit inställda så jag har haft lite tid att sitta hemma och läsa böckerna mellan möten och tårtkalas. Nu är det dags att ta tag i böckerna innan jag ska städa lägenheten, i morgon kommer "svärföräldrarna" på besök.

Jag måste dock först avsluta med att ge er en bild på de tappra snö-på-taken-röjarna som var på ridhuset i förra veckan. 



Nu har solen hjälpt till och all snö är borta.

Kommentarer
Postat av: anna

jag håller med, han från ikea var urusel! Och på funderingen kring varför studenter står med i montrarna, de är företagsvärdar (som du säkert vet) och står där för att hjälpa företaget. T ex genom att dela ut lappar eller hjälpa dom till rätta i skolan eftersom amår-gruppen inte kan ha hand om alla företag ensama :)

2010-03-05 @ 12:05:14
URL: http://antzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0