Back in Växjö

Japp nu är vi tillbaka igen i Växjö efter en snabbvisit i Höllviken och Malmö. Vi hann ju med ett besök på IKEA som ni såg i ett tidigare inlägg och en middag hos hans morföräldrar.

Min första Gåsamiddag var bra. Vi åt en massa, massa, massa. Jag vart så mätt, så mätt! Först var det välkomstdrink och snacks, sen åt vi hummersoppa till förrätt (så god!), sen huvudrätten, efterrätt och sist men inte minst kakor till kaffet. Mums!

Gås smakar inte som jag trodde, det smakade mer som farmors söndagsstek än som typ kyckling eller kalkon som jag trodde att det skulle göra. Det betyder inte att jag inte gillade det, tvärtom! Det var jättegott! Jag tror jag ska bli skåning när jag blir stor, haha.

Igårkväll ägnade jag tågresan åt att göra klart min ansökan till utlandsstudier så när vi kom hem gick vi och skrev ut det och lämnade in det. Sådär ja, färigt! Skönt, hell weeks var då äntligen över.

Detta firades (hmm eller så var det ett årsdagen som firades, haha) med en middag innan vi båda somnade helt utslagna medan vi kollade på film... Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0