En liten utflykt Kosta

Igår hade Jonathan fixat en liten utflykt över dagen. Anna fick ta hand om Ina medan jag och Jonathan cyklade iväg och hyrde en bil och sen bar det av mot några utvalda delar av Glasriket! Första stoppet blev i Kosta där vi besökte deras museum (med glas enda från 1700-talet bland annat!), deras glasblåsning och jag passade även på att köpa lite från min favoritserie Mine i fabriksbutiken. En brun assiet och en vit bred skål ingår nu i min samling! Vi fick sen lite bråttom iväg för att hinna till Johansfors där Jonathan ville köpa några glas men de hade utgått ur sortimentet. Typiskt! Vi rullade vidare mot Boda men de hade stängt sin glasblåsning för dagen och deras sortiment var det samma som i Kosta. Vi åkte tillbaka till Kosta och åt en sen lunch och tittade lite i deras Outlet innan det bar av hemåt igen. En mycket trevlig dag men jag skulle nog endast rekomendera Kosta för dem som inte vill se allt.


Här sitter de och formar glaset


I denna ugn är det varmt!


Nästan klart!


Här står de och svalnar i 400 grader...


Pressat glas som kan användas tillexempel som duschväggar



Fina hjärtan




Paradiset! Massor av fina Mine glas, tallrikar, skålar och vaser med mer!



Mina nya Mine


Jonathan och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0