Hungrig

Qvicksies öga är nu bra! Jag tänkte bara bjuda på en liten historia bara som jag inte berättat än; veterinären gav henne någon bra medicin när vi var där vid ett tidigare besök. Hon nämnde att detta kunde påverka aptiten så hon blev lite hungrigare. Qvicksie blev JÄTTEHUNGRIG och ville bara äta heeeeeela tiden. En dag när mamma stod i fönstret på övervåningen såg hon Qvicksie gå omkring nere på verandan. Hon gick från blomma till blomma och luktade och höll på. Tillslut hade hon tydligen bestämt sig för vilken som var godast och tog sig en tugga av mandarinträdet, buse! Nu går hon på bantningsfoder och får en större mängd mat än vanligt och är inte fullt så hungrig längre. Detta hindrar henne dock inte från att utnyttja alla chanser till att se vrålhunrig ut i förhoppning att vi ska tycka synd om henne och ge henne nått.





Hungrig Qvicksie

Idag har jag bara jobbat lite (jag jobbar olika tider varje dag och idag var det dags för den tidiga tiden). Dessvärre var det sista dagen med min favorittjej eftersom hon ska byta jobb i samband med semestern. Skönt för henne, hon har stått ut i över ett år här nu så det är dags för henne att göra något inom det hon gillar och dessutom är utbildad inom, musik!

Efter jobbet bar det av till stallet där jag tog en barbacka tur tillsammans med Elin och en annan härlig ryttare på en vit springare! Jag kommer definitivt ha ont i ljumskarna i morgon men det är det värt eftersom jag fick en så fantastisk sommarkänsla när jag satt där i skogen barbacka på en mysig häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0