Förkylningstider

Jag har en tendens att vara småsjuk i flera veckor om jag blir förkyld och det är verkligen ingenting jag längtar efter så jag har nu kokat mig en kopp med "te". Jag vet inte om man får kalla det te om det inte är teblad i det, vet ni? Men tillbaka till saken, jag kokade några skivor citron med några tunna skivor ingefära i en massa vatten. Om man vill kan man även ha i lite honung i efterhand. Det kan rekomenderas då det blir väldigt starkt. Det roliga är att jag när jag redan gjort detta hittade ett recept som är nästan likadant enda skillnaden är att man även ska ha i lite mynta. Det måste jag prova!





Den här fina koppen fick jag i julklapp av min moster julen 2007. Den rymmer ca 8 dl!
Jag har massor av te att dricka med andra ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0