Qvicksie 2003-2009


Qvicksie



Idag tog mamma det tunga beslutet som ingen djurägare vill fatta. Qvicksie har ju en längre tid haft problem med ryggen och nu har det gått så långt att det inte var värt att vänta längre. Allt gick väldigt snabbt, från beslut tills det att det var över var det inte många timmar. Hon fick en tid redan samma dag.


 


Trött



Qvicksie kommer nu inte att fira jul med oss utan den får hon fira med sina fyrfota vänner i himlen. Hon kommer att ha sällskap av Nicke, Ika, Millan, Happy och alla andra fina hundar som inte finns bland oss längre. Jag hoppas att hon får många köttbullar och prinskorvar och även lite julskinka. Eftersom det gick så fort här var det enda jag hann ge henne lite smörgåsskinka och en fläskkotlett. Inte fy skam tyckte hon och åt upp det i ett nafs. Aptiten var det inget fel på!

 
Ligger och sover i en mycket bekväm(?) ställning



De sägs ju att boxrar leker tills de dör och även jag kan skriva under på detta nu. En timme innan det var dags att åka gick Qvicksie, Ina, Malin och jag ut i snön och Qvicksie fick sin julklapp; en boll! Hon hade en rolig stund i snön då hon jagade bollen och letade efter det då den försvann under all snö. Jag tror hon hade en bra sista dag och att hon somnade in i ro med mamma som klappade och lekte med henne in i det sista.



Med bollen i tryggt förvar

 

Tack Qvicksie för alla de år vi fick tillsammans.






Hon håller Malin under uppsikt




Busa med syrran är det bästa som finns!



Här tar hon sig en eftermiddags-lur hos mormor i somras.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Lillgumman, hoppas att hon har det bra nu. Tänker på er, vet hur jobbigt det är att förlora en fyrbent familjemedlem. Kram

2009-12-23 @ 08:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0