I'm dreaming of a white christmas

Jag vill ha en vit jul så kan inte all denna underbara snö stanna kvar åtminstone tills jag åker till Kina? 9 dagar borde den väl klara av att stanna?


Jag har nu äntligen, äntligen lite jullov men som vanligt så har man ju inget riktigt jullov utan ”jullov” då det innebär tentaplugg mellan lussebullarna och prinskorvarna. Jag sitter på tåget nu efter att ha stått i Alvesta i en halvtimme och faktiskt inte frusit. Jag var nog den enda på perrongen som hade tillräckligt med kläder på mig trots att jag har leggins och kjol, det måste ha varit den stickade koftan och min mysiga jacka som höll mig varm.


Förra helgen var jag och Jonathan i Stockholm och hälsade på mina föräldrar samt besökte Globen och Idolfinalen. Det var riktigt kul och de båda finalisterna var jätteduktiga! Jag måste dock säga att rätt artist vann då Erik är mer entertainer än blyga lilla Calle. På lördagen bjöd Elin på glögg och diverse tilltugg och vi hade det jättetrevligt! Många skratt blev det som vanligt och ganska sent…


Vi stannade kvar i Stockholm tills i måndags (en riktig långweekend) och när vi kom tillbaka till Växjö var det bara att återvända till bibblan för att slutföra vårt paper. Igår hade vi slutseminarium och det gick bra. Skönt att ha det ur världen nu!


Jonathan åkte hem igår eftermiddag så jag har varit gräsänka ganska många timmar nu. Jag tillbringade dock stora delar av kvällen på VUGI där jag gjorde klart bokföringen så långt jag kunde. Lika bra att få det ur världen tänkte jag. De sena timmarna passade jag dock på att packa och fixa samtidigt som jag lyssnade på Musikhjälpen* i P3. Eftersom jag inte skulle åka in till stan förrän vid elva tiden idag så har jag haft en otroligt lugn förmiddag. Blev lite uttråkad tillslut.


Ni tror säkert att jag som vanligt glömt bort något som jag lovat er i bloggen men icke denna gången. Jag har filmat lägenheten jag har bara inte hunnit lägga upp filmen än. Den kommer så småning om när jag kommit hem och packat upp kabeln till datorn.


*Musikhjälpen är ett projekt som P3 har dragit igång för att samla in pengar till Radiohjälpen som ska användas i kampen mot malaria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0