Pratande bussar...

I morse på vår morgonpromenad träffade vi en talande buss! Ina förstod inte riktigt vad den ville eftersom den varken lät som henne eller mig utan hade eget språk. Den lät mera som "psssccccchhhh ussshhhhh, schhhhhh" hon satte sig ned, la huvudet på sne och skynklade pannan och försökte förstå vad bussen ville henne. Kanske sa den "God morgon! Det kommer att bli varmt idag, inte ett moln så långt ögat (ljuslykterna) kan nå!"

Jag som stod brevid (och har lite mer förförståelse för bussar och dess ljud och såg den leende busschauffören) förstod att det bara var busschauffören som busade med henne genom att trycka på olika knappar som gjorde att bussen pyste ut luft samtidigt som han satt och tittade på henne. Vem kan inte motstå henne när hon är så söt? Jag önskade att jag hade haft en kamera med mig så ni kunde sett hur söt hon var!

Nu har vi varit på promenad igen och tyvärr inga talande bussar denna gången men en joggande klasskompis stötte vi på ute i värmen, jag led med honom men det är ju hans egna val att vara ute och springa när det är som varmast! Snart är det träning för min del och sen ska jag och Ina iväg och grilla med Anna och tjejerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0