Plugg, plugg, plugg

Semiotik, narratologi, retorik och hermeneutik bland annat sitter jag och försöker lära mig samtidigt som jag bara vill busa och leka med Ina!

Idag ringde jag i alla fall Växjö kommun och frågade hur det var med den där sjön som ligger närmast campus (Trummen) då ryktet gått att den skulle vara förgiftad. Mannen jag pratade med blev väldigt förvånad över detta rykte, det hade han aldrig hört talas om. Han försäkrade i alla fall att Ina skulle kunna bada och dricka vattnet i både Trummen och Växjösjön utan att dö av förgiftning. Skönt att veta då man känner sig som värsta sortens djurplågare när man säger åt henne att hon inte får hoppa i sjön när det är varmt ute och hon flåsar som aldrig förr.

Idag när jag kom hem från assarmötet kom jag däremot på henne att vara olydig. Hon låg på ryggstödet på soffan trots att hon vet att hon inte får göra det! (Som tur är har jag klätt in hela soffan i lakan och överkast så ingen skada skedd där i alla fall) Hon var hur söt som helst när hon låg där och kollade ut genom fönstret så det var nästan så jag inte kunde bli arg men det var jag ju tvungen att bli det. Sen skämdes hon jättemycket, hon kom fram till mig med svansen mellan benen och viftade bäst hon kunde samtidigt som hon tittade på mig. Så efter några sekunder var jag ändå tvungen att klappa och pussa på henne igen för jag kan ju inte gå runt och vara sur på henne hela kvällen!

Här får ni en liten bild på båda hundarna från förra veckan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0