Hemma över helgen!

Så har man varit hemma en helg till. Det blev ju lite hastigt påkommet men det var skönt att komma hem igen, det kändes lite kort med bara lite drygt två dagar sist.
 
Jag kom ihåg mammas present och nu när hon öppnat paketet får även ni andra se den, en canvastavla på våra fina hundar! Det är ett kort som jag tog på dem under en härlig promenad i somras.
 


I övrigt denna helg var jag på middag hos min kompis Elin som har fått sitt gesällbrev inom målaryrket. Det var en mycket trevlig middag med många skratt!



Jag hann även med en middag med pappa och Malin nu innan hon åker till England, trevligt sällskap och god mat!



På måndagen bar det av till Växjö igen. Jag höll på att missa planet då jag satt fast på pendeltåget mellan Karlberg och Sundbyberg sedan något hänt (vi misstänker att föraren råkat ut för något tragiskt men vi fick tyvärr inga klara besked). Som tur var kom pappa till min undsättning då jag efter att ha suttit fast 45 minuter missat sista bussen till Bromma flygplats. Pappa körde mig till flygplatsen dit jag redan ringt och sagt som det var. De var jättesnälla för jag fick checka in trots att jag kom långt efter att incheckningen stängt och tack och lov så var även planet försenat! Det är inte ofta man kan vara tacksam för försenade flygningar men det var jag då! Jag kom nämligen fram till flygplatsen ca 15 minuter efter att planet skulle ha lyft...

Jag tackar personalen på Bromma Flygplats och Fly Småland tusen gånger för deras vänliga bemötande vid min incheckning! Samtidigt måste jag ifrågasätta SLs beteende i denna fråga. Hur kan det ta 45 minuter att få fart på vårat tåg när det körde förbi tåg efter tåg vid sidan om oss (både SJs tåg och SLs pendeltåg) och hur kan det vara så svårt att få fram information till oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0