Helgen i Vaxholm

Okej jag måste bara börja med att berätta om helgens största miss, tror ni inte att jag glömde mammas paket här nere?! Så typiskt! Men hon fick titta på ett kort så nu får hon längta tills jul innan hon får se vad som gömmer sig innanför det fina omslagspappret...

I fredags när jag kom hem möttes jag av två MYCKET glada hundar! Ina sprang bara runt och pep stackarn, hon visste inte vad hon skulle göra! Men tillslut hamnade vi i soffan i en enda stor hög och det skulle pussas och kelas. Stackars mamma fick jag hälsa på när hundarna lugnat sig lite.


Knähunden (?) Qvicksie



Ina nöjer sig med att ligga i knät!



På lördagen bakade jag mammas favoritmuffins och sen blev det en tvåtimmars sväng ut till stallet och sen hem igen med hundarna. Riktigt mysigt även om kinderna var frusna när i kom hem igen. På kvällen gick jag hem till Elin och satt och snackade och drack lite rosa bubbel, gott! Hon hade sytt en jättefin och smart finklänningen som hon ska ha på onsdag när hon ska få sitt gesällbrev i Stadshuset i Stockholm. Den är svart, klassisk modell med en underkjol i tyll som är lös och därmed går att byta mycket lätt. På onsdag ska hon ha en lila underkjol sen skulle hon sy nya för framtida bruk! Själv fick jag med mig en påse med gamla kläder som hon städat ur garderoben. Tackar!

Söndagen tillbringades mestadels hos morfar och Karin. Mamma fyllde 50 år för sex veckor sen men eftersom hon rymde till Thailand så har hennes födelsedag inte firats ordentligt än. Morfar och Karin hade bjudit in alla hennes syskon, mig och Malin och vår mormor. Det var trevligt att träffa dem alla igen, det händer inte så ofta. Min moster hade med sig kort på mitt kusinbarn Einar, han var verkligen söt! Nio månader har han hunnit bli redan!

Efter en trerätters lunch och mycket prat var det dags för mig att bege mig mot tåget. Jag mötte upp Anna på centralstationen i Stockholm och åkte tillbaka till Växjö. En alldeles för kort helg i min a ögon men vad ska man göra när man har föreläsning idag? Ny kurs och nya tag! Ska bli spännade och se vad det är vi ska få lära oss nu. Grundläggande mikroteori och marknadsanalys, även kallat Nationalekonomi. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0