Lugn och ro hemma

Min dumma kong (mobilt bredband) vill inte fungera men nu har jag lagt beslag på mammas dator för att blogga lite om hur det är här hemma!

De första dagarna var jag bara jättelat och låg mest och läste när jag inte var ute med hundarna. I torsdags åkte jag och mamma till kenneln där våra hundar är uppfödda för att hjälpa dem att rasta hundarna då ägaren var borta. De hade tre valpar som är ca fyra månader gamla (två ifrån min kompis Hannas hund Tintin) och två som är ett och ett halv år. Jag var nära på att sno med mig en av Tintins valpar men jag höll mig eftersom jag vet att det är förbjudet att stjäla hundar (fy å skäms annars!) men även för att det inte är shysst att ha en boxer i en liten etta... Men himla söta var de! Efter besöket där åkte vi ut i skogen och gick en lång promenad med våra egna hundar, det var så skönt att komma ut i skogen en stund och hundarna var så söta när de sprang runt och busade med varandra.

I fredags stod Täby centrum på schemat, det var väldigt mycket folk där så jag var rätt nöjd med att ha hunnit köpa nästan alla julklappar efter en och en halv timme! På kvällen gick jag hem till Elin och hjälpte henne med dvs julbak till hennes glöggbjudning. Vi bakade saffrans semlor, ischoklad, pepparkakor (som dessvärre var helt oätbara så de åkte ner i papperskorgen med en faslig fart!) och smaskade på kola som Elin gjort tidigare på dagen. Det var kul att träffa Elin och få lite uppdateringar om både det ena och det andra...

Jag som verkligen inte är någon morgonmänniska tyckte inte om att behöva gå upp innan nio i lördags men står ridning på schemat kan under ske och även om jag sprang runt som en idiot och letade efter underställ, ridhjälm, jacka, vantar och allt vad man nu kan tänkas behöva blev bara tre minuter sen ut till Elin som väntade i bilen. Det var riktigt härligt att rida och Skorpan (som jag red) var på sitt bästa humör skulle jag tro för hon var pigg och glad och tyckte det var mycket roligare att galoppera än att trava, bushäst! Det märktes att det var ett tag sen jag satt i sadeln senast för jag hade så ont i sittbenen på kvällen och idag (söndag) har träningsvärken smugit sig på...



 


Skorpan och Mascot i somras
(bilden har jag fräckt tagit från Elins facebook)



 

På kvällen var det glöggbjudning hemma hos Elin med hemmagjord glögg blandannat. Elin är en av de händigaste människorna jag känner, inte nog med att hon är målare, hon syr kläder, renoverar sitt egna kök, pysslar och fixar och bakar alla möjliga kakor och andra godsaker. Vi fick så mycket gott att äta och dricka så jag tror alla hade problem att sova efter den sockerkicken! Men det var trevligt och roligt att träffa hennes kompisar igen, som vanligt var humorn låg men skratten höga!

Idag har jag förutom hundpromenad bakat ännu mer julgodis (jag räknar med att jeansen kommer vara ovanligt tajta i januari...), städat köket och pysslat ihop en julklapp. Roligare än så blev inte den här dagen och nu inser jag att det blev väldigt mycket text och lite bilder så jag ska nog avrunda lite nu innan jag tappar läsare!


På återseende!
Jenny


Kommentarer
Postat av: anna

du glömde en viktig detalj... den brända knäcken och kolan! ;P

2008-12-22 @ 21:54:11
Postat av: Jenny

Hmm ja hmm okej, jag brände både knäcken och kolan men de var ätbara ändå! :D

2008-12-23 @ 15:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0