Julklappar!

Idag har jag varit på lunch hos mormor. Det var trevligt! Vi åt rökt lax och rotfruktsgratäng, en mycket lyckad kombination som jag ska lägga på minnet! Efter maten gick vi upp på vinden och kollade på några av de saker som hon har sparat till mig och min syster som vi ska få när vi flyttar hemifrån. Nu är det i och för sig några månader sen jag flyttade men jag hittade ändå saker som jag ville ha, tackar, tackar!

Jag passade på att ta en sväng ner på stan när jag ändå var i Stockholm så jag gick ner och kollade på julmarknaden på Sergels torg, dessvärre var det inte många stånd kvar idag, det hade tydligen varit massor i helgen. I min besvikelse gick jag bort till NK för att de deras julskyltning och den gjorde mig glad igen. NKs julskyltning är en av julens höjdpunkter för mig och det har det varit enda sen jag var barn. Jag tog ett kort med mobilen som jag tänkte försöka lägga upp sen när jag har min egna data igen!

När jag var klar på stan (var ju tvungen att springa i några butiker också) gick jag hem till mormor och fikade innan vi gemensamt gick till Vaxholmsbussen med alla kassarna. Det blev en hel del påsar! Julklappar både till mig, mamma (och säkert hundarna också, jag har inte öppnat påsen än), lite julmat (ni vet hur mormödrar är) och det jag hade plockat på mig på vinden. Nu längtar jag tills på julafton för jag är så nyfiken på vad det kan vara i paketen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0