Dressyrtävling

Hurra! Idag är det en dressyrtävling utanför mitt fönster. Eller nja, själva tävlingen är inomhus men framridningen är precis utanför våra fönster! Det är just nu en massa fina hästar som travar omkring där ute!
Igår var jag på klassfest, det var jättekul! Nästan alla var där, det är ovanligt att  så många samlas tillsammans, vi får ju inte plats i en vanlig lägenhet om vi säger så...
De som arrangerade det hela hade en kul idé också, alla gick ihop sig i grupper om två, tre personer och köpa alla ingredienser till en drink, sedan ställde man upp dessa på ett bord, skrev en lapp om hur man gjorde den och sen fick alla smaka på alla drinkarna. Tillslut var det en omröstning om vilken som var den godaste. Gissa vilka som vann? Jo jag, Therese och Emelie! Tropisk skärgård döpte jag den till i all hast så ja, nu vet ni vad ni ska beställa nästa gång jag bjuder på drinkar här hemma.
Vidare hade de en tips promenad om klassen, alla fick skriva sin egna fråga (om sig själv) och sedan fick vi gå runt och svara på dem (1 X 2). Det var kul och man fick lära sig saker som man inte visste innan. Allt jag fått reda på tänker jag dock inte publicera här men en fråga var till exempel "Vem har brutit armen tre gånger?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0