Så var sommarlovet slut för i år...

Som vanligt gäller regeln: ju mer att göra, desto mer att berätta men desto mindre tid över för att göra det!

I söndags satt jag och Jonathan och pratade med TVn på i bakgrunden när jag plötsligt hör en väldigt bekant röst strömma ur högtalarna. Det var kul att se Karin i rutan och hennes historia om hennes första ihopp som programledare var rolig!

Måndagen började jag med att tvätta redan klockan sex, ursh. Efter det åkte jag in till stan med några kompisar och gick runt i affärer och åt lunch på ett café. Jag åt en jättegod Italiensk sallad, den var verkligen supergod och superstor! Jag orkade inte ens äta upp hela.

På kvällen var det dags för terminens första träningspass, jag invigde terminen med "Muskel", mitt favoritpass! Direkt efter det var det dags för VUGIs (Växjö Universitetes Gymnastik- och Idrottsförening) årsmöte och jag kan numera titulera mig Kassör! Det ska bli kul men lite tufft. VUGI bjöd på middag, en Grekisk sallad blev det denna gång och den var inte riktigt lika god, eller stor.

Tisdagen, årets sista sommarlovsdag, ägnades åt att städa, plugga och träna. Ordföranden "lurade" in mig på Volleyboll, det var riktigt kul! Jag har verkligen noll bollsinne men det gjorde inget, det var kul ändå!

På onsdagen var det då dags att börja plugget. Vi började inte förren klockan ett men höll sen på till fem. Kursen kommer nog att bli riktigt rolig. Den heter Varumärkeshantering och det är ju sånt jag tycker är kul! Det var kul att se klassen igen och en liten utmaning att se vilka som hoppat av, jag tror vi fick det till bara tre eller fyra stycken! Inte illa!

Torsdagen bestod av plugg på förmiddagen och sen föreläsning kl 15 - 18 (inte att reckomendera!). Klockan sju hade vi möte med KROM (Kronobergs marknadsförare) jag sitter i deras Future-styrelse (d.v.s. ungdomarna). På kvällen var jag verkligen jättetrött men kunde ändå inte sova! Låg och pratade med Jonathan alldeles för länge trots att jag skulle upp tidigt dagen efter.

Upp innan klockan sex borde ju inte vara några problem efter denna sommaren men oj vad man vänjer sig vid "sovmornar" snabbt! Anledningen till denna tidiga fredagsmorgon var att jag cyklade in till stan med två andra tjejer ur KROM Future för att gå på Frukostseminarium. Temat var Idrott och sponsring och en herre från Swedbank talade om hur Swedbank stöttar idrotten genom olika projekt, bland annat Swedbank Arena som ska byggas i Solna i höst.

En kortis i bibblan hann jag med innan min laptop la av, skitdator! Gick hem och fortsatte med arbetet och försökte få tag i pappa. Nu har jag kanske fått ordning på datorn igen men jag är inte helt nöjd än...

På kvällen skulle några kompisar gå och se Inglourios Bastards på bio men eftersom jag såg den förra helgen avstod jag detta. Jag följde dock med in till stan och åt middag på den Mongoliska buffén. Gott!

Nu ska jag snart ivåg på ett muskelpass och sen blir det nog till att städa, det behövs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0