Skånskan är utrotningshotad!

Ja det är sant, enligt FN är bland annat skånskan och vissa dialekter av Samiskan (och lite andra språk) utrotningshotade! Inte bra! Men min fundering (precis som de på radion) hur har de kommit fram till det här? Jag tycker att det finns gott om skåningar så väl i Skåne som i Växjö och på tv. Jag tycker att jag hör skånska jämt!

Skulle det nu vara sant så tycker jag såhär: Skärpning alla skåningar! Nu får ni minsann ta och ta vara på er dialekt! Pappa, du med, hihi. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

SV: fattade först inte att hade bokat fel, så jag blev irriterad tillbaka, sen kollade på datorn..oooooppps! var bara att vänta på att maskinen var klar så jag kunde ta ut den :P Som tur är har jag itne sett tjejen som hade bokat egentligen sedan dess :P

2009-10-03 @ 15:57:46
URL: http://antzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0