Regnet är tillbaka

Nu har vi tydligen fått tillräckligt av det fina vädret för regnet har återigen invaderat Växjö. Det finns dock en (och endast en) anledning till varför jag på sätt och vis gillar regniga dagar: man kan sitta inne med gott samvete och mysa! Jag och Ina har förutom morgonpromenaden inte rört oss ur fläcken från sängen. Hon ligger och sover medan jag pluggar. Jag tror vi fortsätter i denna stilen resten av dagen. Ja förutom några promenader förstås.

Ina har en ny favorit sysselsättning här nere, hon blir helt tokig när vi börjar närma oss Amfium för hon vet vad som väntar: jaga boll! Hon kan springa fram och tillbaka efter den där bollen i en evighet känns det som ibland! Hon behöver i och för sig några pauser ibland då hon lägger sig ner och flåsar med bollen i säkert förvar mellan framtassarna så ingen kan sno den. I förrgår tog hon även årets första simtur på vägen hem i en liten damm mellan Olympen och Amfium. Inte så mysigt tyckte Jonathan så det blev raka vägen in i duschen för henne hemma hos honom sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0