Plugg, plugg, plugg och lite middag

Okej här var det rivstart! På fredag ska vi ha våran första dugga, en dugga är som ett litet prov, ingen riktig tenta utan man får 15 ord som man ska förklara var för sig med två meningar. Det är inte så allvarligt, det ger inga poäng men man får ändå omdugga om man misslyckas! Tror du att vi har haft lite ångest? Vi ska ha läst två och ett halvt kapitel i en bok på engelska (ca 70 sidor) samt en bok på svenska på 140 sidor... Behöver jag säga att det har blivit mycket plugga denna vecka? Jag har suttit både hemma hos mig, hos en kompis och i biblioteket tillsammans med en kompis. Jag kan ju säga att biblioteket var klart bäst! Trots att vi var två där och att det var lite störande ljud så koncentrerade man sig mycket bättre där! När vi inte har suttit och pluggat har det varit föreläsningar, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det har varit rätt skönt för på föreläsningarna har ju lärarna tagit upp det som är relevant.

Idag har jag i alla fall avrundat dagen lite skönt med en middag hemma hos Anna. Hennes mamma med vännina kom ned igår för att tillbringa några dagar här så vi passade på att bjuda tillbaka för middagen hos hennes kusin vilket alltså slutade med att vi var sex personer i Annas lilla etta! Jag fick gå över till grannen och låna en till köksstol! Trots att det var trångt så var det riktigt trevligt!

I morgon är vi lediga för att kunna ägna oss åt att plugga på heltid inför duggan. Jag vet inte hur jag ska göra än men om det är fint väder vill jag sitta ute!

Nu är det läggdags för mig, det blev "sent" igår och tidigt i morse.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0