Landet

Okej jag ber genast om ursäkt för mina dåliga och tråkiga rubriker men jag är verkligen inte bra på det!

I går åkte jag och pappa ut till landet en sväng och tog med oss slagskämpen Ina. Det var kallt på landet och graderna sjönk mer och mer ju mörkare det blev men det var otroligt vackert i solnedgången! Jag tog en bild ner över vattnet men jag hade bara mobilen med mig så kvalitén är väl sådär... Jag lägger upp det sen när jag har fått in det i datorn!

Eftersom vi skulle sova över värmde vi upp det huset vi skulle sova i och sen tände vi en brasa i det stora huset för att få upp värmen lite i alla fall. Pappa och hans sambo har nämligen renoverat om det stora huset i sommar men har inte hunnit klart (det är ingen brådska så han gör det i sin egna takt) så det finns bara ett halvklart sovrum men eftersom det lilla huset är fullt beboeligt så bodde vi där dock med undantaget att vi invigde det nya köket i det stora huset! Vi insåg direkt att köksfläkten måste höjas mer än pappa trott (inte så konstigt med tanke på hur långa vi är) men annars funkade det bra!

På kvällen satt vi i soffan och tittade på tv och myste med Ina, det var trevligt att umgås lite ensam med pappa, det är inte så ofta. Jonathan ringde också för att prata lite, det var kul att sitta och retas med hans skånska och fråga pappa om en massa ord (han är också från Skåne men flyttade till Stockholm som barn) dessvärre tog batterierna slut och mobilen dog mitt i en mening och inte hade jag laddaren med mig, dumt! Skönt att höra Jonathans röst, bara en vecka kvar till vi ses!

I natt provsov jag i pappas Ektorpsoffa (samma märke som den jag ska få) och den var så skön! Det kommer bli bra med den! Vi tog en mysig promenad efter frukost och sen fixade pappa med en massa saker innan det bar av hemåt. En liten minisemester kan man kalla det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0