Hurra, hurra, hurra!

För några dagar sen var det min tur att fylla år och fira min födelsedag, eller fira och fira...

Jag har insett att fördelsedagen har ändrats lite genom åren. När man är liten är det årets absolut bästa dag oavsett om det är på en måndag eller lördag. Det är ens egna underbara dag och alla ska ge en uppmärksamhet och man ska bara göra roliga saker.

Årets födelsedag bestod av en hel del gratulationer både i verkligenheten, på telefon och på facebook (tack vare facebook ökade antalet grattis eftersom ca 90% av alla grattis kom där) och presenter och god mat. Dessvärre bestod den även av: städning, vika tvätt, bokföring för VUGIs räkning och massa annat tråkigt "vuxen göra".

Min morbror kom med den mest sanna repliken: "Ja, att fylla 23 är ju som att fylla, 24 eller 22 eller 21, det är inte så kul eller speciellt."

Jag ser däremot fram emot min 25 årsdag, då ska det firas! Tjoho!

något som borde tilläggas är att många fortfarande i min ålder (och betydligt äldre människor) ser sina födelsedagar som om det vore den viktigaste dagen i allas liv. Jag kan på min ena hand räkna upp några som inte ringde mig utan nöjde sig med andra mindre personliga varianter som skulle bli skitledsna eller förbannade om jag missade att ringa på deras födelsedagar. Trots att de inte läser min blogg tänker jag inte nämna några namn, tycker bara att det är synd att man inte behandlar andra som man själv vill bli behandlad!

Men som sagt, det finns andra dagar på året som jag ser som roligare, jag ser fram emot den 1 april för då ska jag få åka hem och träffa min familj igen! Det, är något jag värdesätter mer än min tråkiga 23-årsdag!



Den här bilden får mig däremot att fyllas av värme. Min 20-årsdag som firades med överraskningsfest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0