Fast vackert!

Japp, igår och i förrgår var det fullt ös hela dagarna, kul!

Fredagen började med frukostseminarie i stan kl 7 (jag kan meddela att det numera är väldigt kallt att cykla in till stan 6:30). Jag hann hem en sväng innan det var dags för datalabb i skolan. En lunch hemma med Jonathan (och "puss och kram hej då, ha en bra helg" innan han åkte hem till Höllviken). Tillbaka till skolan för att jobba klart med datalabben. Hem byta om, cykla till stallet. Där fick jag en ny kompis! En söt liten vovve på 16 månader. Så söt! Vet inte vad det är för ras men hon påminde om en labrador eller rottweiler. Efter att ha kelat med henne i några minuter var vi bästisar och hon skulle helst med in i boxen till Rednex men det tyckte varken jag eller hennes husse och matte var någon bra idé. Farligt ju! Det var i alla fall mysigt att kela med henne och bra för att dämpa Qvicksie- och Inaabstinensen. När jag kom hem igen blev det en snabb dusch innan jag gick hem till Emelie för en god middag och Idol.

Lördagen började i skolan med Sofia, vi gjorde klart vårt arbete som ska lämnas in på onsdag. Bra jobbat! Efter en lunch hemma och lite städning bar det av till stallet och lilla Rednex. Han var kelig och mysig som vanligt. Dessvärre var inte min nya kompis där, hunden, för hon var på hundutställningen som är i Växjö denna helgen (som jag förövrigt hade velat gå på om jag hade haft tid). Efter stallet åt jag middag och gjorde mig i ordning för utgång. Förfest var det hos Emelie denna gången och hon hade ett nytt spel som jag ska berätta om nedan. Först ska jag bara avsluta helgen! Jag hade kul på förfesten men efter att ha köat in till Sivans i 30 minuter hade jag väldigt ont i fötterna och det tog ett tag att återfå känseln i dem. Lite dans hann vi med i alla fall innan det var dags att gå hem och sova.

Idag har jag bara tagit det lugnt (än så länge vill säga). Snart bär det av mot stallet och sen får vi se vad jag hinner med. Har en del saker jag vill få gjort och förhoppningsvis blir det bio ikväll, jag har fortfarande inte sett "Flickan som lekte med elden".

Men för att sammanfatta helgen: Jösses vad mycket jag hinner med när jag är gräsänka!

För att då återgå till lördagens förfest och Emelies nyinförskaffade spel. Det heter "Med andra ord" och går ut på att man får ett ord som man ska förklara för sin lagkamrat fast med andra ord. Det kan tyckas vara enkelt med det är verkligen svårare än vad man tror (särskilt eftersom det såklart är på tid) och får man dessutom ett ord som man inte vet vad/vem det är blir det ju omöjligt!

För att ta några exempel:
Kadaver: "Något du har i din kropp!" Hmm nä inte så lätt att kläcka den då, hehe.
Nelson Mandela: "En amerikansk boxare" Nä, den kläckte jag inte heller. 

Sen kan man ju blanda ihop saker så som jag gjorde med Vändzon och Vändkrets, jag började förklara vändkretsen men på kortet stod det ju vändzon, inte så konstigt att Therese inte knäckte den!

Emelie gjorde en klockren förklaring av sjöman: Två ord, andra är "Inte kvinna utan ...." , "första ordet är en stor pöl i mitten av Sverige"

Jag tyckte att det var kul att höra hur olika man associerade kring ord! Jag tyckte att jag inte kunde vara tydligare än såhär när jag skulle förklara Fontän: "Något som sprutar vatten!" Emelie sa då vattenspridare. Nä, men hon kunde den efter ett litet förtydligande från mig: "Fast vackert!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0