PARIS

Åh nu är det inte långt kvar!!! I morgon åker vi ner till Malmö och sover över i Höllviken innan det på torsdag bär av till Paris! Åååhh det ska bli sååå kul!!! Nu skriver jag som en fjortis så ni förstår hur uppspelt jag är? Jag kan inte förstå att tiden har gått så fort! Det känns som om det var nyss vi bokade resan men det är drygt fyra månader sen! Nu är det mindre än 48 timmar tills vi anländer till Paris - romantikens stad. Hihi, jag längtar, märks det? Jag fick en liten, liten släng av resfeber idag när jag satt och jobbade med arbetet och fick fram prislistor och bilder över reklamplatser på flygplatser!

Idag har jag mest pluggat men de sista timmarna nu efter kvällspromenaden har jag ägnat åt att skriva listor med det jag ska packa, städat badrummet (känns alltid bra att komma hem till ett rent hem) samt klippt klorna på och tvättat Ina. Hon ska tillbringa några dagar hos Anna och jag vill ju inte lämna bort en smutsgris! Nu luktar hon istället shampoo så man får ont i huvudet, vem kom åp den dumma idén att parfymera hundshampoo? Stackars hundar, jag tror inte de vill lukta parfym...

Jag har egentligen massor att berätta men om jag ska berätta allt kommer det bli ett så långt inlägg att ingen orkar läsa det.

igår hann jag inte blogga eftersom förmiddagen bestod av lite självstudier (jag låg och läste kurslitteraturen) och eftermiddagen bestod av plugg i bibblan med min grupp. Vi skrev klart PM2 som hade deadline idag. På kvällen var det fest (jag lovar, det är inte så ofta vi festar på måndagar)! Jag hann nätt och jämt till förfesten (eftersom vissa satt kvar i bibblan och skrev klart PM:et). Förfesten blev i alla fall 10 minuter tillsammans med assar-gänget och sen bar det av mot en Utskottsfest. Utskottsfesten är en fest som EHVS styrelse anordnar för alla som har engagerat sig i något av deras utskott under året. Jag hade flera alternativa grupper att gå med men jag valde assargänget eftersom de brukar vara bra på att hålla igång! Det var en trevlig sittning men dessvärre visade det sig att vi var tvungna att stanna kvar på "den hemliga orten" enda tills eftersläppet var över. För att översätta detta till begriplig svenska: sittningen slutade ca klockan 22 men sen hade de dans och bussarna gick inte förren det var slut, klockan 23:30. Jag och Anna kände att det fanns många argument som talade för att ta det lugnt (måndag och stundande Parisresa alt. Allkårsvecka =fest för Anna!) så vi satte oss och pratade och planerade midsommar och fick så småningom sällskap av Annas kompis T.

Ett kort inlägg till så att jag kan lägga till en bild också! De har äntligen öppnat bron vid slottet (mamma vet vilken jag pratar om, den lades nämligen på plats när hon var här). Jag och Ina gick över den idag och då tog jag ett fantastiskt kort på slottet från andra sidan.



Nu får det vara nog med detta inlägg! Jag kom just på att jag ska ladda batteriet till kameran och packa reservbatteriet! Viktigt, viktigt! Skulle ju i och för sig kunna ladda det i morgon men det är lika bra att göra det på en gång. När jag har fixat det ska jag skriva en lapp till Anna med allt hon ska veta om Ina och sånt.

Vi får se om det blir något bloggande i morgon men jag lovar att det kommer ett nästa vecka annars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0