Jag lever, ingen fara

I natt brann ett flerfamiljshus ner i Växjötrakten och en ung kvinna dog. Jag lever och det var inte ens i närheten av här.

De senaste dagarna har solen varit framme från gryning till skymning och jag har försökt tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus. Det har varit allt i från plugg på en filt till promenad med Ina. Vi (Ina, Jonathan och jag) har precis kommit hem från en liten tur här på campus där vi även stannade till i "Amfium" och kastade boll. Ina sprang, och sprang och sprang och vi tänkte att nu kommer hon somna direkt när vi kommer hem men icke! Hon far runt här och vill att vi ska kasta bollen inne istället.

Jag har glömt att berätta om min och Annas skräckpromenad. Vi gick en liten tur längs en cykelbana här i närheten av Campus. En trevlig tur som går delvis i skogen men den var inte så trevlig längre när vi inom loppet av fem minuter inte sprang på mindre än tre ormar! Anna är liv rädd för ormar så hon sprang och skrek medan jag bara tycker det är sjukt obehagligt så jag nöjde mig med att gå lite snabbare. Ina fattade ingenting och undrade varför Anna sprang och skrek medan jag höll hårt i kopplet. Jag har vågat gå samma sträcka igen men jag kommer inte få med mig Anna igen och Jonathan verkar inte heller så glad över att gå där så jag får antingen gå ensam eller lura med någon annan stackare...

Kommentarer
Postat av: anna

jag gillar att du kallar det för "skräck promenaden", vilket det också var!

2009-05-03 @ 19:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0