Är våren äntligen påväg?

I morse när jag vaknade var campus återigen täckt av snö men med hjälp av lite sol är det nu mest bara vatten på gatorna istället. Kan det vara ett vårtecken att snön inte ens ligger kvar en hel dag? Ja!

Som jag tidigare berättade är det tydligen uttagningar till Future Factory (i både hoppning och dressyr) i stallet rakt över gatan. När jag skulle gå förut pasasde jag på att titta ut genom fönstret i min korridor och såg att de höll på att rida fram (värma upp) ute på ridbanan. Ett vårtecken? Ja!

När jag gick hem ifrån träningen nyss möttes jag av en fågelinvasion av Sivansängen. I träd och på marken var det fullt av kråkor och i Sivansdammen simmade ett helt dussin änder omkring lyckliga över att isen äntligen är helt borta. Kan detta också vara ett vårtecken? Ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0