Du gamla du fria!

Idag är det Sveriges nationaldag och det ska jag inte fira. Hmm det där var verkligen en konstig början men så är det. Jag ska nämligen tvätta, städa och packa idag och göra klart för avfärd! Om några timmar kommer pappa och sedan i morgon bär det av mot Vaxholm igen! Härligt att få komma hem ett tag även om jag kommer att sakna både livet och folket här. Jonathan åkte igår liksom Maja. Emelie åkte idag och Anna åker ju samtidigt som mig. De flesta kommer att åka hem över sommaren även om jag har ett par kvar här nere. Jag tror dock att jag behöver en liten paus från Växjö, ni vet ju: Omväxling förnöjer!

Igår var tanken att det skulle bli terminens sista utekväll med pumptömning på Stallarna. Problemet var bara att vi kom dit alldeles för sent så det var lång kö och det som gällde var "en ut, en in". Det var bara att välja mellan att köa i en evighet eller hitta på något annat. Det slutade med att vi hamnade i en lägenhet på mellan-/efterfest och vid halv tre gav jag upp och tog en promenad med Ina istället innan jag gick och la mig. Ikväll blir det än lugnare, möjligtvis att det blir till att titta på fotbollsmatchen efter att jag har bjudit Anna på middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0