Norsk föreläsare, biobesök mm

Jag måste verkligen öva på rubriker!

I den här kursen har vi två olika föreläsare varav en av dem är från Norge och är bara här denna vecka då han i vanliga fall jobbar på ett universitet i Tromsö i norra Norge. Han har emellertid jobbat här på VXU (Växjö universitetet) så han kan svenska men ibland blir det lite fel. Han har väl inte sagt så många fel men ibland får man fundera lite över vad han menar och ibland får man sig ett litet "gott skratt".

Jag måste bara nämna att jag och Jonathan var på bio och såg Wallander - Hämnden i tisdags, den var jättebra! Som sig ska var den lite läskig och klurig men den hade även inslag av humor. Se den!

Idag har vi haft en gemensam föreläsning för alla som läser Marknadsföringsprogrammet (d.v.s. ettor, tvåor och treor) med en av EHV (Ekonomihögskolan i Växjö) prefekter Sarah Philipsson. Den handlade om upplägget inför Kadidatuppsatsen och var ganska intressant men kändes tyvärr väldigt onödig eftersom det är två år kvar tills vi ska skriva våra uppsatser. Jag hoppas på att jag ska ha nytta av denna kunskap i våra paper vi skiver i kommande kurser så denna föreläsning var nog inte bortkastad tid.

Jag ringde och hörde hur det går för min mobil (jag saknar den!) och fick då veta att den är påväg och att hela kalaset gick på garantin! Jippi!

Nu är det lunch sen nästa föreläsning och efter det ska jag förhoppningsvis träna igen! Jag har avstått träningen i två dagar nu p.g.a. att mitt knä jag skadade för ett och ett halvt år sedan svullnade upp i tisdags, jag tror att det bara var överansträngning från muskelpasset i måndags så det är nog ingen fara. Jag har inte ont i den det känns bara som om någon stoppat in bomull i leden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0