T2a!

Nu har jag mer eller mindre fått i ordning min lägenhet efter fyra dagar... Jag har fått undan alla kartonger och plockat in allt där det ska vara men jag har inte fått upp några tavlor och sånt än.

I söndags körde pappa ner mig och Anna och alla mina saker till Växjö. I och med att vi hade släp efter bilen tog resan lite längre tid än vad den gjorde sist, närmare bestämt sju timmar tror jag det blev... Vi kom till Växjö vid halv nio tiden och var ganska möra efter resan så vi packade bara in de viktigaste sakerna och sen försvann vi alla åt varsitt håll för att sova. Pappa fick sova i mitt gamla rum och jag smet över till Jonathan. Så mysigt att träffa honom igen! Vi låg och pratade om julen (även om vi redan hört allt förut över telefon) tills jag somnade mitt i en mening.

Den stora flytten gick av stapeln på måndagen. Efter att ha hämtat nycklarna tömde vi först släpet på grejer sen åkte vi alla fyra till IKEA där jag bl.a. köpte en Billy bokhylla och ett bord samt en hel drös med kökssaker! Även de andra fick med sig lite saker därifrån. Det största (och tyngsta) var dock min bäddsoffa, det väger 97 kg så jag kan tala om för er att pappa och Jonathan såg väldigt lättade ut när de fick in den i hissen!

Väl tillbaka i Växjö packade vi ner mina saker i gamla rummet och körde över till nya lägenheten pappas vision var att sticka tidigt på tisdagsmorgonen men han insåg snart att vi inte skulle bli klara och att han skulle vara för trött så vi slutade vid elva tiden. Jag och Jonathan stannade dock i T2 (nya) till halv två innan vi gick hem till honom igen.

Tisdag och onsdag har jag mest packat upp och fixat men även hunnit med att handla lite mat att fylla kylen med och umgås lite med vänner utan att ha uppackning på schemat. Soffan är även den invigd, den var lite hård till en början men man sov bra i den ändå tycker jag. Det mest störande var att någon snodde täcket vilket gjorde att jag vaknade upp och frös några gånger, tur att jag har två täcken till nästa gång!

Nu börjar jag som sagt bli klar, alla möbler står på ganska bra platser även om jag vet att jag kommer att möblera om många gånger innan jag är helt nöjd. Ni vet, omväxling förnöjer!

Att uppdatera bloggen har hamnat lite vid sidan om den här veckan och det är väl typiskt? När man har något att berätta då har man inte tid att skriva! Jag vet att så här långa inlägg är tråkiga men jag ger er som orkar er hela vägen hit en eloge och tackar för att ni tycker det var värt att ta sig igenom. Inom kort kommer bilder från lägenheten!

Kommentarer
Postat av: Fräddan

Gött med "riktig" lägenhet :)

2009-01-09 @ 09:39:47
URL: http://sandevarn.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Tog och tog täcket...var du som låg på andra sidan sängen =)

2009-01-10 @ 15:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0