Fix och trix!

Idag har jag känt mig som en heltidsarbetande kvinna som inte ägnar helgen åt fest utan åt allt som man inte hinner med på vardagarna när man jobbar. Ungefär så har jag känt mig, fast inte så allvarligt, har tyckt att det har varit en kul dag! Det är om inte annat skönt att titta på allt så här i efterhand.

Vad har jag nu gjort då som kan vara så skönt när det är klart? Började dagen med att tvätta och städa. Slängde ihop lite muffins samtidigt som jag åt lunch och hämtade upp tvätten som var klar. Sen kom Emelie över och vi satt o drygt två timmar och jobbade med arbetet. Det gick ganska bra i början men sen tog bensinen slut och vi bestämde oss för att sluta för dagen.

När Emelie hade gått satte jag fart med det jag längtat efter att få tid till enda sen jag flyttade in, fixa i ordning alla sladdar till datorn och alla andra elektroniska prylar som jag har klämt in här. Nu 30 ledningshållare och 50 stripes senare känns det som om jag är klar för idag! Det kommer bli mycket lättare att dammsuga och städa nu när inte en enda sladd ligger på golvet!

Nu ska jag bara skruva fast en lös bräda på köksbordet sen vet jag inte vad jag ska hitta på. Funderar på att göra ett album med bilder från Elins och min lilla roadtripp till Piteå i somras eller baka nya muffins eftersom de andra blev misslyckade eller gå och handla eller skriva klart arbetet ensam eller läsa lite i kurslitteraturen (men man vill ju vara ledig lite, det är ju trots allt lördagkväll!) eller vika tvätten eller sortera högen med papper brevid mig eller läsa Dagens Nyheter (har knappt ens öppnat varken dagens eller gårdagens) eller lägga upp gardinerna eller plocka ut 100 st bilder att få gratis framkallade eller bara titta på en film. Jag har lite olika alternativ.

Tur att jag är ledig i morgon också! Vi får se vad jag hittar på ikväll, det kanske blir något helt annat, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0