Packningen går segt

Jag har problem. Stora problem. Ni kan ju själva lista ut vad det kan vara. Jag har för lite och för små resväskor! Det måste vara det som är problemet, det är nämligen inte så att jag har för mycket saker, nej då alldeles lagom tycker jag själv! 11 par skor måste väl ändå vara minimumgräns?

Jag kan ju ändå säga att jag är pappa evigt tacksam för att han ställer upp och kör ner mig. Att få med sig allt detta på tåget hade varit ett skämt folk hade berättat för sina barn och barnbarn i generationer! Måste ju ändå påpeka att jag ska ha med mig en stationär dator och en stor dataskärm (med Sveriges tyngsta fot!) samt en massa saker till nollningen bland annat. Och regnställ måste man ha, och gummistövlar, och 15 par klänningar, nej nu överdrev jag men mycket är det! Mitt största problem, insåg jag nyss, är faktiskt att få plats med allt i min pyttelilla lägenhet! Men det löser sig! Det gör allt i slutändan!

Jag kommer att sakna Stockholm! Allt liv och all rörelse. Växjö är så litet. Men "bubblan" trivs jag i! Där händer det grejer! Alltid fart på campus! Det jag kommer sakna mest här ifrån är nog ändå familjen, hundarna, mina Sthlms vänner och min stoooora säng!

Nu är det färdigpackat för ikväll tror jag. Måste klura lite på hur de sista sakerna ska packas ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0