Nollningen har börjat!

Nu har nollningen (Kickoffen) börjat! Vi har fått de bästa nollor man kan önskla sig! De är nästintill självgående. De hakar på och gör alla aktiviteter till 100% och har bra sammanhållning. De gillade sina kläder som vi gjort och ingen kille tvekade att sätta på sig de rosa kjolarna. Härligt! Namnet på gruppen, The Titans, är från filmen Remember the Titans som handlar om ett american football team.

I måndags hade vi lekar på Amfium (gräsplätt på campus) där det var lite olika lära-känna-varandra-lekar. Våra nollor gick in i sina roller och killarna gjorde pyramider och dansade medan tjejerna tacklade ner alla rivaler. Lite fest på kvällen blev det sedan.

I går var det idrottsdag. Fotboll, brännboll, såpabacke och staffet stod bland annat på schemat. Våra nollor kämpade på bra och vann både det ena och det andra. Bra jobbat Titans! Självklart stod fest på kvällens schema.

Idag har vi haft en skattjakt i stan och aktiviteter på amfium. Jag har jobbat med assar hela dagen så jag har inte riktigt koll på skattjakten men de skulle ha med sig en husvagn, vilket faktiskt de flesta grupper hade. Det bästa var ändå när våra nollor skulle redovisa allt körde de in allt i en bil och när kommittén kom fram till bilen fick de en trevlig överrasking, där i låg Naken-Janne (inte den riktiga dock). Haha han hade bara ballonger i vägen för sina juveler. Shit va de skrattade! Hoppas det gav några pluspoäng.

På Amfium var det sedan lite olika stationer typ sumobrottning och bungyrun men det bästa var ändå bungyjumpen! 100 platser fanns det och rangordningen var : nollor, styrelsen, kommittén, dagens jobbare (vi!) samt övriga Kickers. Vi trodde aldrig att vi skulle få komma med men både jag och Emelie fick plats! Emelie var skitnervös och nästintill skakade. Jag vart mest nervös när jag skulle röra på mig uppe i luften, vända sig i korgen där uppe var inte kul. Men jag hade bestämt mig för att enda vägen ner var med huvudet före så när killen räknade ner lutade jag mig framåt och väntade på att det skulle strama åt runt benen, sen var det bara att skrika! Som om jag inte skrikit förut denna vecka... Men det var glädjeskrik utan dess like! Vilken befrielse! Jag måste lägga upp bilder sen!

Nu är det lite paus och vila innan det är förfest för nollorna och jag ska till Sivans och jobba. Det kommer bli sent i kväll och jag är så trött att jag helst skulle vilja gå och sova klockan elva eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0