Dåligt av mig

jag har inte uppdaterat på en vecka! Det händer så mycket på jobbet numera så jag hinner inte slösurfa lika mycket som tidigare...

I fredags var jag på Elin/Lotta/Camillas kräftskiva i Vaxholm. Det var både gott och trevligt! Jag träffade en kille från Washington D.C. som jag satt och snackade med. Hans pappa kom ursprungligen från Vaxholm och de har en sommarstuga här så det var inte första gången han var och hälsade på. Jag tyckte det var kul att prata med honom eftersom jag inte behövde tänka på att prata perfekt engelska, han förstod vad jag menade ändå. 

I lördags åkte jag till mormors landställe tillsammans med Qvicksie. Det var trevligt. Vi fikade och slappade, läste tidningen och tittade på en deckare. På söndagen hjälpte jag till med att kratta mossa och gick en långpromenad i trakterna kring hennes tomt. Jag kände mig lite vilsen ett tag och förbannade att jag inte var på en ö, då kommer man alltid till vattnet förr eller senare! Men jag hittade hem till mormor igen utan vidare problem.


Qvicksie ligger i mormors trappa, skönt?


Det ser mycket skönare ut på terassen!




I måndags mötte jag upp Emelie i stan och vi åkte genemsamt ut till Vaxholm för att fixa och dona med lite saker för nollningen. Det blev mycket fint och nu gäller det bara att inte glömma allt på fredag när jag åker ner...

Igår vart det sommarens sista ridtur med Elin. Tyvärr regnade det konstant så vi var blöta och kalla när vi kom hem men det var kul ändå! Innan det var dags att skiljas åt fick jag en jacka av Elin som var alldeles för stor för henne. Superfin och varm... Skönt!

När jag kom hem stod det en dataskärm och väntade på mig, hade påmint pappa på morgonen att jag behövde en ny och han hade snabb leverans! Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0