In English, please!

Idag blev det en sen middag eftersom jag fastnade i böckerna. Strax efter klockan nio bar det av till köket och där satt det faktiskt lite folk och det bästa av allt, de stannade en stund! Jag fick sällskap idag av "den afrikanska fransmannen" (kommer från Kamerun men har bott i Frankrike sedan sju år tillbaka) och en tjej från Italien. De har ju ganska sena matvanor där nere kring medelhavet så det var nog nästan lite tidigt för henne att äta då.

Jag som brukar ha mentala spärrar när det gäller engelska brukar mest lyssna och lägga in små kommentarer då och då men idag tog jag mig i kragen och försökte vara med i samtalet. Sakta men säkert släppe det och jag pratade mer och mer, det är så skönt när man är några från olika länder så att alla måste hålla sig till engelskan och inte kan falla in i sitt egna språk (som vi svenskar här i korridoren tyvärr gör väldigt ofta). Efter dagens samtal är det enda vi inte hittade något ord för "bitit mig i kinden" men det gick ju att förklara med gester!

Om vi ser till skolan idag så hade vi ett seminarium om våra arbeten vi lämnade in igår (en delinlämning på en marknadsplan).  Vi fick ganska bra kritik men fick lite vi ska ändra på och tänka på till nästa inlämning. På eftermiddagen har jag suttit och skummat igenom kapitlena i boken som morgondagens föreläsningar kommer att handla om men för att bryta av tog jag en liten promenad.

Nu ska jag tillbaka till böckerna igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0