Ekonomhelgen är till ända...

Se där, ytterligare en helg (och vecka såklart) är till ända med många galna och roliga minnen!

Finsittningen var lugn och trevlig, en välbehövd paus mitt i denna galna vecka. Som man hör på namnet är det fint och man ska därför hålla sig lugn och inte stå och skrika och sjunga och sånt. (Ja förutom Nationalsången och andra sånger toastmasterna annonserar).

På lördagen var det overallsittning, det var däremot raka motsatsen, klädsel overall = oömtåligt och partyt där efter! Jag var på förfest med Assargänget och satt med dem på sittningen. Det var många sånger som sjöngs och ramsor som skreks, heeelt galet med andra ord!

Idag var jag på lunch på stenladan tillsammans med Anna. Det var en bra avslutning för oss, det var även en "bio" på eftermiddagen men det var begränsat antal platser och antagligen många som ville dit och trängas så jag valde att stanna hemma och plugga.

Just nu snurrar kostnader och utgifter och räntor och avskrivningar och annat runt i huvudet. Har redan fått yrkesskador tror jag, tittade på ett paket med makaroner idag och funderade såhär: Jag köpte det är i september alltså var utgiften i september men jag åt ju av den då och äter av den nu alltså är kostnaden fördelad över båda dessa månader och om jag sprara dem till november kommer kostnaden även att vara då. Sen kom jag över en t-shirt och funderade vidare: Utgiften för den här var 49 kr i september men jag har redan använt den typ tre gånger och kommer att använda den typ 300 gånger till (okej jag ska inte överdriva men det känns bättre då som student) så alltså borde kostaden varje gång jag använder den inte vara så stor! (ca 16 öre om jag nu lyckas använda den 300 gånger...)

Nu ska jag sova! Om exakt 5 minuter kommer jag att lämna Comviq och jag har 2,39 kr kvar på kortet... Måste hitta någon att göra av med pengarna på... Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0