O yeah!

Helgen avslutades med pizza och film hemma hos Anna. God pizza som tyvärr blev kall alldeles för fort eftersom Anna O kom förbi och det blev mycket snack om gårdagen. När Anna O hade gått tillbaka till sin tvätt så tittade jag och Anna på två filmer.

Först ut var The Holiday, den var riktigt rolig! En komedi om två kvinnor som byter hem med varandra under två veckor. Den bor i en vräkig villa i Hollywood och den andra har ett litet hus på den engelska landsbyggden.


Foto: Universal Studios
 

Efter den såg vi den inte lika roliga Ladder 49. Den handlar om en branman som råker illa ut under en utryckning och fastnar i ett brinnande hus. Men får se dels hus hans kolleger försöker rädda honom och dels historier från hans liv från det att han börjar som brandman till nutid. Slutet var så sorgligt och tårarna rann ner för både Annas och mina kinder...


Foto: ?


Idag har jag varit på min första tentagenomgång, det är när läraren går igenom tentan och ger oss alla lösningar. Det var jag och fyra till som pallrade oss dit varav jag var den enda som inte var underkänd, jag fick VG! Tanken är väl att de som inte klarade tentan ska få lite hjälp på traven till omtentan men jag tyckte att det skulle bli intressant att få se hur en tentagenomgång gick till och se vad det var jag hade fel på. Jag som först trodde att det här var den lättaste tentan någonsin eftersom "alla" hade fått vg fick ta tillbaka det idag. En fjärdedel av klassen fick tydligen underkänt!

En som däremot var långt ifrån underkänt är Jonathan, han hade, hör och häpna, alla rätt! Den lilla skitungen... ;-)

Kommentarer
Postat av: anna

men sen är det ju så att har man fått alla rätt har man pluggat FÖR mkt! det ska vara precis g eller precis vg.. då har man pluggat lagom ;)

2008-11-19 @ 10:50:00
Postat av: Jenny

Så sant så, alltså hade jag plugga precis lagom :)för jag hade en liten marginal

2008-11-19 @ 15:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0