God jul!

God jul allesammans! Jag hoppas att den första av julens dagar har varit bra för alla, både för er som har jobbat och för dem som har firat den men även för dem som inte firat den. Själv har jag firat den både med mamma och med pappa (skillsmässobarn...).

Dagen började med mammas traditionella julbrunch med tomtegröt, julskinka, julost och annat smått och gott. Brunchen avslutas med paket öppning med paket från mamma, tomten och mormor. (Vad jag fick kommer senare)

Efter en snabb promenad i skogen med hundarna och en ännu snabbare dusch bar det av hem till pappa. Hemma hos pappa varieras antalet julfirare från år till år och detta år var det jag, pappa, min styvmamma och alla hennes fyra barn (bara min syster som saknades för att vi skulle bli fulltaliga). Efter glögg och Kalles jul var det julmat och tillslut en lång julklappsöppning. Min styvfamilj älskar allt som har med julen att göra och inte minst att ge varandra julklappar, jag tror seriöst att de fick någon stans mellan 10 och 20 julklappar var (vilket jag tycker är ovanligt när "barnen" är mellan 17 och 27 år...), alla dessa julklappar gjorde att julklappsutdelningen tog sin lilla tid men det var trevligt och alla var glada och nöjda med sina julklappar!

För att sumera mina julklappar lite snabbt kan jag ju säga att det märktes att jag ska flytta snart eftersom det mesta hade med inredning och köket att göra! Jag fick bland annat en vattenkokare (från Chiliserien!), en elvisp, en köksvåg, en toaster ("smörgåsgrill") och en stekpanna. Den bästa (och definitivt årets största julklapp) var ändå att jag fick en bäddsoffa!!! Jag blev så glad! Det var det jag önskade mig allra, allra mest! Nu längtar jag tillbaka till Växjö så jag kan flytta in i min nya lägenhet och möblera!

I morgonbitti ska jag och Elin gå på julottan och se när Emelie sjunger, det ska bli mysigt. Nu ska jag snart hoppa ner i sängen men först ska jag ringa Jonathan för att höra hur hans dag har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0