Annandag jul

Nu är jag nyss hemkommen traditionsenligt från julfirandet med mammas syskon och de flesta av mina kusiner. Detta är den enda traditionen som är kvar sen jag var liten även om den i år blev i en ny tappning eftersom den alla tidigare år har firats hemma hos min morfar och hans Karin men i år blev det hemma hos min äldste morbror istället. Det var mycket trevligt och roligt att träffa den delen av släkten igen! Sen som sig bör i juletider var man allt annat än hungrig när man åkte hem.

Hemma möttes man dessvärre av ett hundslagsmål. De hade rykt ihop innan vi åkte och vi hade särat på dem innan vi åkte men efter att de hade varit skötsamma när hundvakten varit här hade de släppts ihop igen och när vi hade hälsat på dem och de var lite uppspelta rök de ihop igen... Dumma hundar! Nu ska de få sova isär (en med mig och en med mamma) så får vi lösa problemet i morgon. Hoppas de sköter sig bättre då!

Kom på att jag glömde berätta om den mysiga morgonenritten! Jag och Elin var ute tidigt (i mina ögon) i stallet och red ut en sväng. Det har frusit på nu och det var ruskigt kallt men jag passade på att rida barbacka (utan sadel) på Skorpan så jag hade det varmt och mysigt! Frös dock om fingrar och tår i flera timmar efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0