Nollningen har börjat!

Då har nollningen alltså startat! Klockan nio i måndags samlades vi ovetandes i föreläsningssalarna på en fejkföreläsning som ganska snart stormades av kickers (tvåor). Vi blev indelade i grupper och forslades iväg till amfium där "våra" kickers väntade med dvs dricka (det ska börjas i tid). Vi fick reda på temat för gruppen, vi i grupp 4 är rockstars! Vi gick vidare till en lägenhet och fick fina rockkläder och fick information om hur veckan kommer att se ut.

Måndagen bestod sedan av en massa aktiviteter där man skulle skämas ut mer eller mindre, jag avstod alla avklädda aktiviteter med hedern i behåll. På kvällen var det bland annat "klassfest" på Sivans som är EHVS egna nattklubb (EHVS står för Ekonomihögskolans i Växjö studentförening).

Tisdagen var idrotssdag och tyvärr visade Växjö sitt rätta jag med regn men trots detta kom hela gruppen! Man möttes två lag mot varandra i olika grenar och vi vann fotbollen, dra svans, spindelnätet, såpabacken och dragkampen. Tyvärr förlorade vi brännbollen med ett poäng, typiskt, och tyvärr, tyvärr förlorade vi hoppa säck mot Annas lag, Bratsen.

På kvällen var det overallsittning så alla tvåor hade sina overaller på sig medan vi nollor fick nöja oss med våra utklädnader. Tanken är att vi ska använda våra kläder hela veckan men jag vet inte om jag har lust att sätta på mig dem igen med tanke på hur svettig jag var efter dansgolvet...

Nu idag har vi än så länge bara haft en brunch på Siwans. Det var bra planerat av dem att bara ha en lugn aktivitet på dagen för alla såg rätt slitna ut idag...

I kväll väntar Campusfestivalen nere på amfibium och jag tror faktiskt att jag ska ta mig en promenad runt sjön nu!

Jag lovar att återkomma med mer när jag får tillfälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0