Full rulle...

Nu känner jag mig inte som världens bästa bloggare med tanke på att det är ett par dagar sen jag skrev sist men det har sina skäl. De senaste dagarna har jag fått mitt rum, haft upprop, gått rundvandringar, gått på välkomstfest för nollorna (det vi kallas i en vecka till), samt gjort i ordning mitt rum så gott det går.

Rummet, vad ska jag säga om det. Det är inte en drömlägenhet direkt. Det ligger på bottenplan men som tur är går mina fönster ut mot en gräsmatta och inte mot en väg! Möblerna är visserligen helt nya (!) men väldigt tråkiga. Tillråga på allt så var det inte städat när jag kom heller. Anna såg nått som såg ut som ett popcorn under bordet men jag trodde att det bara var en papperstuss och det förklarade bostadsbolaget med att det kommer från när de packade upp möblerna och erbjöd sig att åka dit och sopa upp det. Jag avböjde det och tyckte det var löjligt av dem. Tyvärr så var Anna modig nog att kolla upp det där under bordet och det visade sig att det faktiskt var ett popcorn! Jag vet inte vad jag ska göra för på ett sätt känns det löljigt att kontakta dem igen men å andra sidan är det ju ett bevis på att det verkligen inte var städat! What to do?

I går och i dag har jag ägnat min lilla lediga tid åt att packa upp och försöka få någon sorts ordning på allt. Jag har nästan lyckats få upp allt det som återstår är mina kläder! Jag måste köpa fler galjar ich det ska jag göra på IKEA nästa vecka, 9 kr för ett fempack tycker jag är lagom! Sen ska jag be pappa ta ner en byrå eller liknande för att få in det som inte ska hänga på galjar. Det kommer nog att bli bra detta tillslut ska ni se!

Snart väntar en "romantisk" promenad runt sjön, får se om jag får med mig någon eller om jag får gå själv. Jag är lite osäker på vägen men det ska nog gå bra!

Jag ska försöka bättra mig på bloggandet men nu väntar nollningsveckan och då verkar det som om man inte har många sekunder till övers men det kommer nog att bli kul!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: anna

"romantisk" promenad?! den var inte "romantisk", den var romantisk :P hehe

2008-08-24 @ 20:59:49
Postat av: Jenny

Ja okej då den var romantisk :P

2008-08-24 @ 22:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0