Då har nollorna blivit ettor!

Nu är nollningen över. Tråkigt men skönt att ha två dagar att vila ut innan plugget sätter fart!

För att fortsätta där jag slutade så gick jag den där promenaden runt sjön och som jag skrev så var det en regnig dag så när jag var på andra sidan sjön öppnade sig himelen och det bara vräkte ner! Jag hade som tur var en regnjacka på mig men dessvärre inte regnbyxor vilket slutade med att jag var dyblöt från rumpan och nedåt. Trots detta tyckte jag att det var rätt skönt men Anna var rätt nöjd med att hon hade bangat!

På kvällen var det som sagt campusfestival! Det var några lokala förmågor som spelade så rockstarsgruppen höll sig mest i danstältet, helt okej för mig del och jag kan ju säga att jag är rätt nöjd med att jag tog med mig mina stövlar hit!!!

På torsdagen väntade en beachvolleybollturnering! Vi vann två av tre matcher men hade för dålig poängskillnad så vi gick inte vidare till slutspel. En afterbeach på Sivans men grillad korv och valfri dricka hann vi med innan vi skyndade oss hem och gjorde oss i ordning för utgång inne i Växjö. Kvällen avslutades alltså inne i Växjö med förfest hos en tjej ur gruppen innan vi gick vidare till Loftet där alla grupper var med!

Fredagen innehöll en pokerturnering som nästan ingen var med på, jag tror att de var 30 deltagare och vi är i runda slängar ca 350 stycken som är med på nollningen... Inte så stor uppslutning med andra ord.

Den kvällen kom det som i alla fall jag hade väntat på hela veckan, finsittningen! Av med skitiga rockstars kläder och på med finklänningen! Jag hade på mig min coctailklänning som jag köpte till Malins student och mina skor jag köpte av Ebba ni vet de skorna med nästan en decimeters klack, tur att min kavalier var 195 cm lång...

Nollningsveckan var verkligen jätterolig och inte alls så tuff som alla varnade för! Att jag känner så kan i och för sig bero på mina bra alkoholvanor, jag kan tänka mig att de som drack mycket inte hade en lika lätt vecka...

I går åkte jag och Anna till IKEA. Det var på tiden! Nu har jag köpt massa nya bra saker t.ex. gardiner, prydnadskuddar överkast och lite annat bra-å-ha. Nu ska här fixas och donas så kanske det blir lite hemtrevligt här! Dessvärre skiner solen alldeles för mycket för att samvetet ska må bra av att sitta inne hela dagen så jag tror nog att jag ska släpa med mig Anna ut en sväng när hon är klar med tvättstugan!

Men lite måste jag fixa redan nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0